jag kan lite wollof ! (En av Gambias Språk)

2010-04-21, 07:10:35 / Kategori: Allmänt
Hellu, L Nerlén here !

nu var det ett jävla bra tag sen jag skrev... får skärpa mig helt enkelt!
jag håller på att lära mig lite wollof, vissa i Gambia pratar det m.m.
så jag har lärt mig att,
LALL = Säng       LONDI = Måndag      BLOW = Blå     WEH = vit    MANALOP = jag älskar dig
HA MO MA = jag vet inte        JEREJEFF =  tack

Det var allt just nu, ska försöka plugga lite mera!
jag ska strax gå till skolbussen om typ 5 minuter.
mamma ska försöka sluta att röka, för hon har ju åkt på kol. så hon rökte ingenting igår, i am proud of you mom :).

Apropå wollof.... , det är några i Gambia som pratar wollof, men även mandinka m.m.
och en vakt på hotellet vi var på, han kan bara prata wollof och engelska.
men hans kompis kunde prata typ wollof, mandinka och engelska, och kanske mer.
jag ska försöka att skicka ett brev idag eller imorgon till vakten, Mamadou !
Saknar Gambia som F.A.N. ska tillbaka och jag hoppas att det blir nästa säsong!
men vet inte om det blir det för jag har så mycket jag behöver så det kommer att bli svårt att spara pengar !
men nu måste jag och therese gå, för annars missar vi skolbussen, och det skulle vara något :)

Puss och Kram !



jag bakom berit i vit, therese i rosa, Barry sen mamadou



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?