Ingen skrivning om vad jag gjort nu blir det en dikt!

2010-08-11, 01:13:15 / Kategori: Allmänt
Dikter kan vara den brutna människans ensamma rop på hjälp i natten, ett skrik från ett brustet hjärta, ett budskap från en själ som inte orkar längre. Dikter kan också vara en uttrycksform för mörka sinnen i ensamma stunder, ett sätt att lätta lite på sorgens raseri i ens sårade inre. Den här dikten tillägnas alla dystra och ensamma människor.

------------------------------------------------------------


                 Döden är livet

Inget liv
Ingen kärlek
Aldrig levande
Aldrig obekymrad
Aldrig riktigt glad

Orkar inte bära
Orkar inte lyfta
Orkar inte känna
Mitt onda inre

Framtiden har alltid varit hoppet
Men varför hoppas när
Inget hjälper?
Inget händer?
Ingen hjälper?

Varför leva när ingen vill ha mig?

Att somna in
Att sova för evigt
Att aldrig lida
Att aldrig gråta
Att aldrig vara ensam i hjärtat så det värker i själen
Det är livet för mig
Men det kan fås enbart genom döden

Men jag lever och ska fortsätta göra.
Jag ska leva så länge min kropp bär.
Att ta självmord är fegt som satan.
          Du är väl inte feg ?






KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?